Milé děti a rodiče, vítejte na stránkách naší mateřské školy.
Na okraji vesničky Ublo máme pro vás malou školku, hodné paní učitelky a velkou zahradu.
Těšíme se na vás!
Motto:
DÍTĚ
Žije-li dítě káráno, naučí se odsuzovat.
Žije-li dítě v nepřátelství, naučí se útočit.
Žije-li dítě v posměchu, naučí se vyhýbavosti.
ale
Žije-li dítě v povzbuzení, naučí se smělosti.
Žije-li dítě v toleranci, naučí se trpělivosti.
Žije-li dítě s pochvalou, naučí se oceňovat.
Žije-li dítě v poctivosti, naučí se spravedlnosti.
Žije-li dítě v bezpečí, naučí se věřit.
Žije-li dítě přijímáno a obklopeno přátelstvím,
naučí se hledat ve světě lásku.
Škola sídlí ve staré budově, postavené roku 1886 a zrekonstruované pro potřeby MŠ.
Budova ještě pamatuje třídy obecné a základní školy, které v ní bývaly.
Od 1.1.2003 přešla mateřská škola do právní subjektivity, jejím zřizovatelem je obec Ublo.
V současnosti sídlí kromě MŠ v budově i obecní úřad a knihovna.
Na budovu bezprostředně navazuje nově zrekonstruovaná rozlehlá školní zahrada v přírodním stylu osázená stromy a keři a vybavená přírodními prvky a zákoutími pro hru i environmentální výchovu. Asfaltovou cestu na zahradě MŠ využívají děti k jízdě na dětských dopravních prostředcích.
Budova MŠ je přízemní, nachází se v ní třída, ložnice, sociální zařízení pro děti a šatna a dále ředitelna, školní kuchyně, přípravna jídla, sklad potravin, úklidová komora a sociální zařízení pro zaměstnance. Všechny prostory jsou propojeny dlouhou chodbou.
Třída MŠ je vnitřním zařízením rozdělena na dvě části. Jedna část je dispozičně uspořádaná jako pracovní prostor a jídelna, druhá vložená část jako herna. Uspořádání umožňuje dětem pestrou škálu činností jak ve skupině, tak individuálně s ohledem na temperament, zájmy i specifika osobnosti jednotlivých dětí. Ve třídě je nábytek snadno dostupný dětem s velkým výběrem dětských her a hraček. Se třídou je propojena výdajovým okénkem školní kuchyně. Ložnice, kde má každé dítě své lehátko, dětem slouží k odpočinku a 1 x týdně k pohybovým aktivitám náročnějším na prostor. V šatně MŠ má každé dítě šatní skříňku označenou obrázkem.
V posledních letech se realizovaly změny a úpravy uvnitř i vně budovy školy. V roce 2010 bylo kompletně zrekonstruováno dětské sociální zařízení. V roce 2013 proběhla výměna oken, venkovních dveří a zateplení budovy spolu s rekonstrukcí fasády. Interiér mateřské školy byl v letech 2011 - 2014 z větší části vybaven moderním funkčním nábytkem. V roce 2017 proběhla kompletní výměna zastaralých akumulačních kamen za nové. V roce 2018 proběhla rekonstrukce obložení v přípravně jídla, která byla vybavena novým nerezovým nábytkem a rekonstrukce a výmalba stěn v dětské ložnici a šatně, kde bylo položeno nové linoleum a koberec a obě místnosti oživily barevné nástěnné dekorace. Pomocí sádrokartonového předělu vznikla také šatna pro personál. V roce 2019 a 2021 proběhla kompletní rekonstrukce školní zahrady a rekonstrukce stěn v kuchyni. V roce 2020 byla kuchyně vybavena novou linkou včetně myčky nádobí. V roce 2021 byla zrekonstruována výmalba stěn v hlavní chodbě a také tyto stěny oživily nové nástěnné dekorace. Léto 2022 jsme využili k pokládce nové vinylové podlahy v hlavní chodbě a instalaci nové digestoře ve školní kuchyni. V roce 2024 byla také zrekonstruována zadní část chodby a i pro tuto část jsem vytvořili nástěnné dekorace.
Celodenní provoz školy je od 6:45 do 15:45 hodin.
(Pro podrobnou informaci o denním režimu nahlédněte do položky - Provoz MŠ - Režim dne.)
Personální obsazení
O děti se starají:
Ředitelka MŠ a vedoucí školní jídelny Bc. Veronika Kršáková
Učitelka Michaela Urbanová
Učitelka a školní asistent Mgr. Jarmila Pechalová
Kuchařka Hana Jančíková
Školnice Lenka Polanská
Vzdělávání dítěte v MŠ je uskutečňováno ve všech činnostech s vyváženým poměrem spontánních a řízených aktivit a je založené na nabídce, individuální volbě a aktivní účasti dítěte. Všechny činnosti obsahují prvky hry a tvořivosti.
Obohacení našeho ŠVP PV
Specifické projekty
"Hry se slovíčky"- 1 x za 14 dní s vytipovanými dětmi, logopedická prevence a procvičování vyvozených hlásek s logopedickou asistentkou (kurz pro logopedické asistenty absolvovaly dvě učitelky MŠ) pod vedením klinické logopedky z SPC Vady řeči Zlín.
„Flétnička“ - 1 x týdně se nejstarší děti seznamují s nástrojem, hravou formou probíhá rozvoj správného dýchání, rytmizace říkadel a hra jednoduchých písní na flétnu.
"Malá technická univerzita" - v průběhu školního roku probíhá několik projektových dní nebo hodinových projektů polytechnického vzdělávání pro všechny děti s vyškolenými externími lektory - např. malý stavitel města, malý vodohospodář, malý projektant, malý zpracovatel odpadů apod.
"Těšíme se do školy!" - 1 x týdně v rámci odpoledních vzdělávacích aktivit, se děti s povinností předškolního vzdělávání hravou formou a pomocí manipulačních činností a pracovních listů připravují na bezproblémový vstup do základní školy.
"Plaváček" - deset lekcí předplavecké výuky pro všechny děti v Plavecké škole v Luhačovicích. Děti se seznamují s vodou a získají základy plavání. Výcvik vedou kvalifikované trenérky plavání.
"Pojďte s námi do pohádky" - vystoupení divadel malých forem v MŠ a návštěv divadelních představení v KD Vizovice. Probíhá 5 x - 10 x ročně.
Akce pro děti a rodiče
Drakiáda, Bramboriáda nebo Jablíčkobraní, tvořivé dílničky, Mikulášská besídka, Karneval, Den matek, Den s tatínkem, Zábavné odpoledne s rozloučením s předškoláky, brigády, výlety, environmentální výukové a vzdělávací programy, poznávací vycházky...
V pedagogickém působení na dítě je důležitý partnerský vztah rodiny a MŠ. Denní styk s rodiči při příchodu či odchodu z MŠ umožňuje navzájem si předávat informace, domlouvat společný postup při výchově a vzdělávání nebo nabídnout potřebnou radu, literaturu, ale i pomoc odborníků. Závažnější problémy řešíme na domluvené schůzce, snažíme se o co největší ohleduplnost a taktnost.
Třídní schůzky probíhají zpravidla 2 x ročně. Pro rodiče nově přijatých dětí se koná informační schůzka před začátkem školního roku. Na začátku docházky mohou nově příchozí děti společně s rodiči absolvovat adaptační program dle individuálních potřeb dítěte.
Předpokladem uskutečňování cílů koncepce je nutná spolupráce školy s rodiči, zřizovatelem, veřejností a vzájemná spolupráce zaměstnanců.
Koncepce školy se přizpůsobuje měnícím se podmínkám, a to vždy se záměrem vytváření zázemí pro optimální chod školy a přípravu dětí v Mateřské škole Ublo pro další život.
V neposlední ředě je naším cílem, aby do naší školky vodili spokojení rodiče své děti s rozzářenýma očima a šťastným úsměvem.
Školní vzdělávací program
pro předškolní vzdělávání s názvem
Jaro, léto, podzim, zima,
s kamarády je nám prima!
Škola přizpůsobila zaměření vzdělávacího programu svému umístění a prioritně se zaměřuje k ekologickým a přírodovědným aktivitám.
Děti vedeme ke zdravému životnímu stylu (pitný režim, pobyt ve zdravém prostředí, vhodná a zdravá skladba jídla, pravidelný denní režim atd.).Denní program umožňuje dostatečný pohyb dětí venku na školní zahradě, v okolí školy i ve volné přírodě.
Vzdělávací nabídka odpovídá mentalitě předškolního dítěte, potřebám jeho života a dodržování co nejpozitivnějších psychosociálních podmínek.
Vedeme děti k co největší samostatnosti a ke spokojenému, radostnému, plnohodnotnému soužití nás všech - dětí i ostatních zaměstnanců. Zodpovídáme za to, že se nově příchozí dítě v klidu adaptuje na nové prostředí a situace. Respektujeme potřeby dětí, reagujeme na ně, komunikujeme, pomáháme dětem potřeby uspokojovat – pohodou, klidným a nestresujícím způsobem. Všechny děti mají ve třídě stejné postavení – nikoho nezesměšňujeme, nepodceňujeme, komunikujeme s nimi o jejich pocitech, problémech, spravedlnosti. Děti se učí akceptovat a respektovat společná pravidla chování, na jejichž utváření se podílí. Poskytujeme dětem volnost a svobodu, ale zároveň v nich budujeme pocit zodpovědnosti za sebe a své jednání.
Vytváříme prostředí vzájemné důvěry, tolerance, laskavosti, vzájemné pomoci a podpory ve veškerém našem počínání. Prostředí, kde jsou děti rády, kde mají své kamarády, na které se těší.
Vzdělávací obsah je zpracován do 4 tematických celků. Ve třídním
vzdělávacím programu je podle motivačního zaměření daného školního roku každý tematický celek rozpracován na jednotlivá témata, která přizpůsobujeme během roku aktuálním podmínkám, potřebám dětí a situacím v dětské skupině.
Tematické celky:
1. Jedna dvě a jedna dvě, podzim právě krajem jde.
2. Tři a čtyři, tři a čtyři, z nebe padá bílé chmýří.
3. Pět a šest, pět a šest, vlaštovky se vrací z cest.
4. Napočítám do desíti, ať nám zlaté slunce svítí!
Třídní vzdělávací program 2024 - 2025:
Čím budu až vyrostu
Tematické zaměření: Poznáváme dávná i dnešní řemesla a povolání
Třídní vzdělávací program 2023 - 2024:
Pohádkový rok
Tematické zaměření: Svět pohádkových příběhů a fantazie
Třídní vzdělávací program 2022 - 2023:
Poznáváme svět s Človíčkem
Tematické zaměření: Planeta Země - můj domov
(Pro podrobnou informaci o školním vzdělávacím programu nahlédněte do položky - Dokumenty MŠ.)
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
Pondělí 08:00 - 12:30, 13:30 - 18:00
Úterý 08:00 - 13:30
Středa 08:00 - 12:30, 13:30 - 18:00
Čtvrtek 08:00 - 13:30
Pátek 08:00 - 13:00